روش نگهداری گل های شاخه بریده در گلدان به مدت طولانی

روش نگهداری گل های شاخه بریده در گلدان به مدت طولانی

حتما برای شما هم پیش آمده که به مناسبت تولد شما,و یا مناسبت های مختلف به شما دسته گل و یا حتی یک شاخه گل رز هدیه داده اند .و شما اولین کاری که با آن دسته گل می کنید این است که یک گلدان و یا یک پارچ تزیینی را پر از آب کرده و شاخه گل هارا درون آن قرار می دهید و چند روزی برای شما عمر میکند.

عمر شاخه گل های خود را بیشتر کنید

زمانی که گل هدیه میگیرید و یا خودتان از گل فروشی ها گل تهیه می کنید به محض رسیدن به خانه یا محل کار گل هارا از درون بسته بندی دراورده و داخل گلدان آب قرار دهید و طبق سلیقه خود گل آرایی میکنید. اما کار شما به همینجا ختم نمیشود. به دلیل اینکه گل ها تغذیه خودشون رو از ریشه می گیرند هنگام قطع شدن ساقه منبع غذایی آنها هم از بین می رود بنابراین دقت داشته باشد که آب تنها منبع تغذیه ی خوب برای گل ها بعد از قطع شدن ان ها است.
از آب بدون کلر و عاری از دیگر املاح استفاده کنید

بهتر است از آب بدون کلر استفاده کنیداگر در منزل دستگاه تصفیه آب دارید که چه بهتر. در غیر این صورت برای از بین بردن کلر موجود در آب چند قطره آب لیمو به آب اضافه کنید (به ازای هر یک لیتر آب سه قطره آب لیمو)

گلدان گل شاخه بریده
گلدان گل شاخه بریده

 

ساقه را اریب برش دهید

پس از تعویض آب گلدان به فاصله دوروز انتهای ساقه ی گل هارا با چاقوی تیز برش دهید .برای نتیجه گرفتن بهتر ساقه را داخل آب برش دهید و یا بلافاصله پس از برش دادن انگشت خود را روی آن قرار دهید تا هوا در آن نفوذ نکند و مانع خشک شدن سریع گل شود. بهتر است از قیچی برای بریدن ساقه استفاده نشود به دلیل جمع شدن نوک ساقه.
اگر ساقه ی گل چوبی و سفت است با یک چاغوی تیز برش های عمودی ایجاد کنید تا میزان آب بیشتری از طریق آوند ها به بالا ی ساقه و گل ها برسد.

بریدن اریب ساقه گل
بریدن اریب ساقه گل

بیش از حد آب ندهید.

اگر ساقه گل ها نرم و شکننده هستند بهتر است مقدارکمی آب داخل گلدان بریزید و از غرقاب شدن ساقه ها جلوگیری کنید . زیرا پس از مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می دهد و دچار گندیدگی میشود.
تنها زمانی این قانون نقض میشود که ساقه گل های شما چوبی باشد,ساقه های چوبی شده تمام آبی که میتواندد را جذب می کنند و با میزان زیاد آب شاداب تر میشوند.

گل های اضافی را حذف کنید

برای اینکه آب کلدان شفافیت طولانی مدت داشته باشد و از تیرگی و له شدن و نیز پژمردگی گل ها جلوگیری کنید بهتر است گل و یا برگ های که در آب غوطه ور هستند رو از بین ببرید . و هر قسمتی از ساقه و شاخه که درون آب قرار میگیرد باید بدون گل,گلبرگ,و جوانه برگ باشد.

گلدان گل شاخه بریده
گلدان گل شاخه بریده

گل هارا از میوه ها دورتر نگهداری کنید

به دلیل متصاعد شدن گاز اتیلن از میوه ها گل ها و میوه ها با هم میانه خوبی ندارند و باعث پژمردگی گل ها می شود.. برای اینکه عمر گل شاخه بریده خود را افزایش دهید آنها را از سبد میوه ها دور تر نگه دارین.

آنها را شاد و سرحال نگه دارید

از قرار دادن گلدان گل های شاخه بریده در معرض نور مستقیم خورشید,رادیاتور,وسایل گرمایشی و کولر خودداری کنید.

گلدان گل شاخه بریده
گلدان گل شاخه بریده

 

خرید گلدان گل شاخه بریده

در حال حاضر گل فروشی رضوان اولین و تنها ترین گل فروشی اینترنتی هست که به صورت کاملا حرفه ای گلدان های گل شاخه بریده به قیمت های مناسب عرضه میکند . و می توانید  این گلدان هارا سفارش دهید و به مدت طولانی تر از آنها استفاده کنید و به محیط منزل و محل کارتون طراوت و شادابی دهید.

لازم به ذکر است گل های استفاده شده از طول عمر بالایی (حداقل 7 روز)به دلیلوجود غنچه و  محلول کمکی  که داخل گلدان وجود دارد , برخوردار بوده. ,و شما میتوانید  به صورت اینترنتی  و آنلاین در سایت گل فروشی رضوان  خرید کرده و به ثبت رسانید.

گل آرایی سفره عقد

تزیین و گل آرایی سفره عقد

اکثراً عروس خانم ها و آقا دامادها نمی دانند که چرا باید سفره عقد در مراسم ازدواج وجود داشته باشد و بر سر آن بنشینند. اجزای سفره عقد شامل چه چیزهایی است و علت چیدن این وسایل در کنار هم چیست ؟ دلیل تزیین و گل آرایی سفره عقد چیست؟

سفره عقد سفره ای زیباست که در مراسم عروسی ، عروس و داماد بر سر آن می نشینند و به خطبه عقد گوش میدهند.این رسم دیرینه اکنون از ملزومات جشن عروسی محسوب میشود و چیدمان آن به مرور زمان تغییراتی داشته است. این سفره شامل اجزای متفاوتی است که هرکدام دارای معنا و مفهومی خاص می باشند و پیامی را منتقل می کنند که برای زوج های جوان ، شادی و خوشبختی را به همراه می آورد.امروزه زیبا و خاص بودن سفره عقد ، استفاده از چیدمان مناسب ، گل آرایی سفره عقد و دیزاین شیک امری بسیار مهم محسوب می شود به این دلیل که به مراسم جلوه ای شاد تر و جذاب می دهد.

گل آرایی سفره عقد

تاریخچه سفره عقد :

چیدن سفره عقد از سنت های کهن و دیرینه ایرانیان بوده که همچنان پابرجا مانده و رایج است.

تاریخ درست و دقیقی از پیدایش و چینش سفره عقد موجود نیست اما با توجه به شواهد از زمان قبل از پیدایش اسلام این سنت رواج داشته و با گذر زمان و ظهور اسلام تغییراتی در آن به وجود آمده و نماد و اشیاهای دیگری بر اساس عقاید مذهبی نیز در آن جای گرفته است.البته ناگفته نماند که آداب و رسوم هر فرهنگ و قومیتی در شهرهای گوناگون با یکدیگر متفاوت است.

 

چیدمان سفره عقد : ( لیست وسایل سفره عقد )

در ابتدا معانی هرکدام از اجزای سفره عقد را بدانیم تا در هنگام تدارک دیدن مراسم موردی از قلم نیفتد:

گل آرایی سفره عقد

سفره : پارچه ای است که معمولا به سلیقه طراح و یا عروس و داماد انتخاب شده و تمامی اجزا روی آن چیده می شود. در قدیم از پارچه ترمه (پارچه ابریشمی) طبق سنت استفاده می شد.

قرآن : کتابی مقدس و پیامی از سوی خداست و نمادی است برای تحکیم خانواده به این معنا که این وصلت از سوی خداوند مورد تایید است.

آینه و شمعدان :جایگاه آینه بر سر سفره و روبروی عروس و داماد است تا یکدیگر را در آن ببینند و شمع های روشن در شمعدانی های کنار آینه نماد گرمی و روشنایی این پیوند می باشد.

شاخه نبات : نمادی از شیرینی زندگی برای عروس و داماد است که در هنگام خطبه عقد هم شنیده می شود.

آب: نماد روشنایی و گشایش راه در زندگی است که وجود آن در سر سفره از واجبات است. برای زیباتر شدن سفره عقد آب درون تنگ گل آرایی می شود.

عسل : به این معناست که عروس و داماد با گذاشتن عسل در دهان یکدیگر باعث شیرین کامی هم در طول زندگی باشند.عسل در ظروف و یا جام های کوچک و شیک تزیین می گردد.

سکه و نقل : سکه نشانه افزایش رزق و روزی است و نقل هم برای شیرین کامی.

نان و پنیر و سبزی : وجود آن از سنت های قدیمی است که نان (معمولا نان سنگک ) و پنیر نمادی از وسعت برکت و سفید بختی و سبزی به معنای سلامتی در زندگی می باشد.
بادام و گردو و فندق و گندم  : نمادی از عمر طولانی و به نشانه ی وفور نعمت و روزی و باروری عروس و داماد هستند.

اسپند : برای دور شدن چشم بد از زندگی عروس و داماد حتما سر سفره قرار دارد.

میوه : به معنای بهره مندی عروس و داماد از تمامی نعمات در زندگیست.معمولا در سفره میوه هایی نظیر سیب و انار و انگور استفاده می شده اما اکنون بخاطر زیبایی بیشتر از میوه های دیگری که نیازی به آنها نیست در میوه آرایی استفاده می کنند.

تخم مرغ : نمادی از زایش است

کله قند : کله قند نمادی است از باریدن شادی و خوشی بر سر عروس و داماد.معمولا پارچه ای به رنگ سفید بالای سر زوجین گرفته میشود و کله قند توسط دوشیزگان بر روی آن ساییده می شود.

گلاب : عطر گلاب آرامش بخش است و برای معطر شدن سفره در آن قرار میگیرد.

شیرینی : سمبلی از شیرینی زندگیست که پس از پایان خطبه عقد بین میهمانان پخش می شود.

گل : نمادی است از طراوت و شادابی در زندگی ،  در ادامه مطلب به توضیح بیشتر این موضوع میپردازم :

 

تزیین و مدل سفره عقد

تزیین سفره عقد امری مهم به حساب می آید :

امروزه با وجود طراحان و با توجه به سلیقه های مختلف مدل های متنوعی از تزیینات سفره عقد وجود دارد که برخی بسیار ساده و زیبا و برخی بی نهایت شیک و مجلل هستند. آنچه انتخاب برای زوج ها را سخت میکند تنوع در مدل و سبک آنهاست که با جستجو در اینترنت انواع آن مانند سفره عقد کریستال ، سفره عقد سنتی ، سفره عقد مدرن ، سفره عقد نقره یا سیلور ، سفره عقد عربی ، سفره عقد طلایی ، سفره عقد لوکس ، سفره عقد شیشه ای و … را مشاهده میکنید.

گل آرایی سفره عقد

گل آرایی سفره عقد

پیش از این اطلاعات مفیدی درباره گل آرایی نوشته بودیم (اینجا) ، امروزه از گل آرایی با گل طبیعی یا مصنوعی در بیشتر مجالس نظیر مجلس عروسی برای تزیین سالن ، میز و صندلی ، جایگاه عروس و داماد و جایگاه کیک و میز شام استفاده می شود. یکی از مهم ترین موارد گل آرایی سفره عقد محسوب می شود ، سفره عقد نیز هرطور که باشد بی شک نیاز به گل آرایی برای جلوه بیشتر دارد.اغلب عروس و دامادها مشتاق هستند که سفره عقدی بی نظیر داشته باشند و گل آرایی سفره عقد نقشی اساسی در این زیبایی و خاص بودن دارد. مطمئنا کمتر کسی نسبت به این مسئله بی توجه است چون می توان سفره را با هزینه ای کم و با استفاده از گل ها به زیباترین و با شکوه ترین شکل ممکن تبدیل کرد.

در طراحی و گل آرایی سفره عقد سعی می شود با استفاده از تور و حریر و مروارید و شمع و کریستال و… تزیین وسایل و اجزای سفره را کامل کرد تا زیبایی آن دو چندان شود.

با توجه به فصل ، میتوان گل های متنوعی برای طراحی و گل آرایی سفره عقد انتخاب کرد اما معمولاً از گل رز ، گل لیلیوم ، گل شیپوری ، گل مریم ، گل ارکیده و گل لیسیانتوس استفاده می شود.

برای مثال میتوان میتوان از گلبرگ گل ها بر روی سطح سفره استفاده کرد تا نمایی شیک و رمانتیک داشته باشید. همچنین از تم و رنگ گل های استفاده شده در سفره عقد برای گل آرایی میز میهمانان هم میشود استفاده کرد.

گل آرایی سفره عقد

رعایت چند نکته در سفارش گل آرایی :

میتوانید هر آنچه در تصور و آرزوهایتان برای جشن عقد خود داشته اید به طراح و دیزاینر منتقل کنید
اما به این نکته هم توجه داشته باشید که همه خواسته ها و سفارشات شما ممکن است قابلیت اجرا و انجام نداشته باشد،یا با سبک مجلس و سالن شما همخوانی نداشته باشد.
برای مثال استفاده از گل آرایی بیش از حد در سفره باعث می شود تا اجزای داخل سفره اصلاً به چشم نیایند و در تصاویر و فیلمبرداری نمایی شلوغ و بد داشته باشد.
پیشنهاد ما به شما استفاده از گل طبیعی در گل آرایی سفره عقد سنتی و ایرانی است چون هم به چشم میهمانان و هم در عکاسی و فیلم جذابیت و زیبایی فوق العاده ای دارد.همچنین عطر طبیعی گل ها نیز به خوشبو شدن فضا و محیط کمک میکند.

گل آرایی سفره عقد

شما خوانندگان عزیز میتوانید جهت خرید گل و اطلاعات بیشتر و انجام  گل آرایی مراسم خود به سایت گل فروشی اینترنتی رضوان سر بزنید و سفارشات خود را آنلاین پیگیری کنید.


عکس سفره عقد

بری دیدن تصاویر بیشتر از دیزاین و تزیین سفره عقد بر روی عکس زیر کلیک کنید:


 


تراریوم یا باغ شیشه ای چیست ؟ ( اطلاعات مفید درباره تراریوم )

معرفی کامل و جامع تراریوم ( باغ شیشه ای )

در حال حاضر تراریوم یا باغ شیشه ای یکی از ساده ترین و در عین حال زیباترین روش های نگهداری از گیاهان در محیط منزل و سرکار است.به ویژه برای افرادی که وقت و حوصله پرورش گل آپارتمانی ندارند جایگزین مناسبی است. این باغ شیشه ای در فضای داخل اتاق ، آشپزخانه ، روی میز اتاق نشیمن و … به آسانی قابل استفاده است.

تراریوم
تراریوم

تراریوم چیست

برای ساخت تراریوم مجموعه ای از گل و گیاهان بزرگ و کوچک که شرایط زندگی و رشد یکسانی دارند را در یک محیط بسته در ظروف تزیینی شیشه ای قرار می دهند که محیطی مشابه با شرایط گلخانه برای آنها فراهم می شود و به راحتی در کنار هم محافظت شده و پرورش پیدا می کنند. در این صورت گیاهان به توجه زیادی نیاز نخواهد داشت چون رطوبت در شیشه حفظ می شود به این صورت که آب تبخیر شده از سطح برگ ها به صورت قطره های آب بر روی دیواره شیشه نشسته و به تدریج از روی دیواره به سمت پایین حرکت کرده و وارد خاک می­شود، وجود این چرخه آب در ظرف باعث می­شود که گاهی تا هفته­ ها نیاز به آبیاری نباشد.

Cute terrarium

حتی با این روش میتوان گیاهانی که نیاز به نور زیاد دارند را در مکانهایی که پنجره هم ندارند نگاهداری کرد زیرا نیاز نوری گیاهان با نصب یک لامپ در تراریوم برطرف می شود. در این صورت خطر کمتری گیاهان را به ابتلا به بیماری ها تهدید می کند، چون محیط داخل آن بهداشتی و استریل است.

انتخاب تراریوم به عنوان هدیه و یا حتی بجای دسته گل ، بسیار خاص و زیباست چون گیاهان با طراوات و زنده مانده و دوام و ماندگاری بیشتری دارند و میتوانید به سادگی از گل فروشی ها خرید و تهیه کنید.این باغ شیشه ای زیبا آرامش و نشاط را برای شما به وجود می آورد.

 terrariums

 

تاریخچه تراریوم

تراریوم لغتی به زبان لاتین است که از ترکیب دو لغت terra و rium  ایجاد شده است.در اواخر قرن 19 میلادی لغت terra (زمین) و arium (محل و جایگاه) وارد زبان لاتین مدرن شد.این واژه امروزه به معنای نمایشگاه جانوران یا باغ شیشه ای استفاده می شود.

تراریوم یا باغ شیشه ای برای اولین بار در سال 1827 توسط جراح و گیاه شناس انگلیسی دکتر Natanail Ward  بصورت تصادفی به شکل مدرن و امروزی آن اختراع شد.

Natanail Ward
دکتر Natanail Ward

دکتر وارد ، یک گیاه شناس خلاق بود که یک فضای سبز با گیاه سرخس در حیاط خلوت خانه خود ساخته بود، اما این سرخس به علت مسمومیت با دود و آلودگی کارخانه های شهر لندن در حال خراب شدن و پژمردگی بود. وی همچنین در زمینه حشره شناسی ( پروانه ها و کرم ها ) مشغول مطالعه و تحصیل بود و در طول پرورش دادن پیله کرم ابریشم در یک ظرف شیشه ای متوجه شد که تعدادی گیاه در خاک داخل شیشه رشد کرده اند. در بین این گیاهان ، سرخس هم وجود داشت و او متوجه تفاوت میان سرخش داخل شیشه مربا که سالم مانده و سرخس داخل حیاط خانه اش که پژمرده بود ، شد.

دکتر وارد به این نتیجه رسید که با این روش گیاهان در شهر آلوده لندن میتوانند سالم بمانند و رشد کنند.دکتر وارد تحقیقات و کشفیات خود را در زمینه گلخانه های مینیاتوری که خود آن را  ( محفظه سرخس ها یا واردیَن ) نامگذاری کرده بود ادامه داد. ما امروزه “محفظه واردین” را با نام ” تراریوم ” می شناسیم.

Wardian
طرحی از اولین محفظه Wardian دکتر وارد

با روش تراریوم بسیاری از باغداران قادر شدند تا گیاهان حساس گرمسیری را به خوبی در برابر تغییرات شرایط آب و هوا (مانند سفر در مسیرهای دریایی طولانی) محافظت کنند. همچنین تراریوم دکتر وارد برای پرورش دادن انواع گیاهانی که در منزل امکان رشد آنها دشوار بود محبوب و رایج شد و در برخی موارد استفاده از آن نیز به یک ضرورت تبدیل شد.

 

 

انواع تراریوم

به طور کلی به دو نوع تقسیم می شوند : 1- بسته 2- باز

مدل بسته: Closed Terrarium

انواع گیاهان گرمسیری مانند خزه ، سرخس ، ارکیده که نیاز به شرایط محیطی مرطوب و نگهداری مشابه هم دارند در تراریوم های بسته قرار داده می شوند.در تراریوم یا باغ شیشه ای بسته لازم است در آن هفته ای یک بار باز شود تا رطوبت و بخار اضافی از داخل و دیواره های ظرف خارج شود.این کار باعث می شود تا از به وجود آمدن بیماری و کپک هم جلوگیری شود.

closed-terrarium
closed-terrarium

مدل باز : Open Terrarium

گیاهانی که نیاز به آبیاری و رطوبت کم دارند مثل انواع ساکولنت (Succulent) مناسب این مدل هستند زیرا آب را به مدت زیاد درون خود ذخیره میکنند.همچنین برای گیاهانی که نیاز به تابش نور مستقیم آفتاب دارند گزینه بهتری است.

open-terrarium
open-terrarium

نکات مهم هنگام کاشت یا خرید تراریوم

خرید و یا کاشت گیاهان در هر کدام از این دو مدل کاملا سلیقه ای و دلخواه می باشد اما هر کدام ویژگی ها و نکات مهمی دارند به اختصار توضیح میدهم :

  • گیاهانی که در تراریوم بسته کاشته میشوند حتما باید از گیاهانی انتخاب شوند که نیاز به رطوبت بالایی داشته باشند.
  • گیاهان گوشتی و کاکتوس ها بهتر است در ظروف در باز و بدون سرپوش کاشته شوند و پرورش پیدا کنند.
  • ابتلای گیاهان به بیماری در مدل بشقابی یا باز کمتر است.
  • در مدل باز چون دیواره ظرف یکسان یا کوتاه تر از گیاهان است ، آنها تقریباً کامل در معرض فضای بیرون و محیط قرار دارند.
  • ارتفاع ظروف در مدل باز باید بلند یا هم سطح با ارتفاع گیاهان کاشته شده باشد.

روش نگهداری تراریوم

برای نگهداری بهتر تراریوم باید به نیازهای آن رسیدگی کرد،که معمولا اکثر آنها نیازهای مشابهی دارند.

نور مناسب تراریوم :

نور یکی از نیازهای اساسی همه گیاهان بوده که برای فرآیند فتوسنتز واجب است .با این حال تمامی آنها با توجه به شرایطشان نیاز به نوردهی یکسانی ندارند.اگر تراریوم را خودتان درست میکنید باید توجه داشته باشید که گیاهانی که قرار است با هم بکارید به چه میزان از نور دهی نیاز دارند.اگر در منزل یا محیط کار پنجره ندارید نگران نباشید میتوانید از لامپ های فلورسنت یا( چراغ گیاه )در بالای ظرف استفاده کنید.این لامپ ها نور خورشید را شبیه سازی می کنند.

light-terrarium

رطوبت تراریوم :

رطوبت و دمای کافی موجب شادابی بیشتر گیاهان می شود.اما یادتان باشد که رطوبت بیش از حد بخصوص در تراریوم بسته موجب بوجود آمدن بیماری و قارچ می شود. اگر رطوبت مناسب باشد گیاهان به راحتی رشد خواهند کرد.

آبیاری تراریوم :

آبیاری تراریوم ها معمولا ماهی یکبار در فصل سرد  و ماهی دو بار در فصل گرم می باشد. ترجیحا برای تمیز کردن برگ گیاهان با اسپری آبیاری شوند.

اما این مسئله بطور یکسان شامل همه تراریوم ها نمی شود.ممکن است در تابستان خانه ای دمای معمولی داشته و خانه ای به شدت گرم باشد. به همین دلیل زمان و میزان دقیق و نیاز به آبیاری آنها با خودتان است .

آبیاری هیچوقت نباید بصورت مستقیم و در مرکز ظرف باشد ، بلکه باید به آرامی و کم کم در اطراف تراریوم انجام شود، سپس این آب به آهستگی در کل ظرف پخش میشود. هرگز نباید آب در زیر لایه سنگ ها جمع شود ، زیرا آبیاری زیاد موجب پوسیدگی و خراب شدن گیاه می شود.

خصوصیات پوشک بچه مناسب برای کودکان

پوشک بچه در سه لایه طراحی شده است. لایه داخلی که با پوست نرم و حساس کودک شما در تماس است  به همین خاطر  باید از موادی تشکیل شود که در حد امکان همیشه خشک باقی بماند تا رطوبت و نم ، پوست کودک را اذیت نکند و دچارالتهاب پوست نشود.

لایه دیگر پوشک ازمواد جاذب  تشکیل شده که رطوبت را جذب کرده و مانع از رسیدن آن به پوست کودک می شود.

لایه بیرونی پوشک بچه نیز از مواد و ماده ی ضد آب ، به منظور جلوگیری از نشت و پس دادگی ادرار و مدفوع کودک  تشکیل شده.

 

انتخاب بهترین مارک و برند پوشک برای فرزندتان، پوشکی که هم راحتی و کیفیت را تضمین کند و هم قیمت مناسب  و مقرون به صرفه ای داشته باشد،  با وجود چندین برند مختلف ممکن است کار دشواری باشد.

تمامی پوشک بچه هایی که طراحی و ساخته می شوند از نظر کیفیت و کارایی شبیه به یکدیگر نیستند همان طور که کودکان از بدو تولدشان خصوصیات پوستی ، و سایز و آرگونومی مخصوص به خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند. به همین خاطر شما مجبور خواهی بود چندین  برند مختلف را برای فرزند خود تست کنید و مارک و برندی را که در ادامه به یکسری خصوصیات خوب پوشک بچه می پردازیم ، انتخاب کنید.

 

راهنمای خرید پوشک بچه و نکات مهم  قبل از خرید پوشک بچه که یک مادر باید بداند :

یک پوشک خوب و مناسب باید :

  • از نظر آرگونومی به نحوی طراحی شده باشد که روی بدن کودک کاملا فیت شود و باعث راحتی و تحرک وی گردد.
  • جنس و الیاف پوشک به نحوی باشد که پنبه هایش از هم باز و گلوله نشود.
  • از طرفین و یا از پشت پس ندهد.
  • با هر بار ادرار بوی ناجور ندهد.
  • چسب هایش به راحتی کنده نشود.
  • روی ران بچه خط نیندازد.
  • عطری و کرم دار نباشد.(استفاده از رنگ‌ها و مواد معطر افزودنی در تولید پوشک‌های یکبار مصرف کاملا غیرضروری است.علاوه بر این، بعضی از نوزادان هم به این عناصر حساسیت دارند. پس سراغ این محصولات نروید.بهترین راه برای مقابله با بوی بد پوشک، تعویض کردن آن است، نه اضافه کردن مواد معطر!)
  • طراحی پوشک به نحوی باشد که بین دو پای کودک کمتر از ۴ انگشت فاصله بیاندازد.
  • جذب خوبی داشته باشد، اگر غیر از این باشد مواد استفاده شده ی داخل پوشک به زودی گلوله گلوله میشود .
  • ظریف باشد نه به این دلیل که حجم توده زیر شلوار را کم کند، بلکه باعث راحتی در حرکت و جنب و جوش کودک شود. پوشک پهن ممکن است پای کودک را کج کند و در راه رفتن وی اختلال ایجاد کند. بهتر است پوشکی را انتخاب کنید که بین دو پای کودک کمتر از ۴ انگشت فاصله بیاندازد.
  • قیمت پوشک بچه را متناسب با بودجه و شرایط اقتصادی خود انتخاب کنید . اما کیفیت پوشک را هم مد نظر قرار دهید.

نکات قابل توجه قبل از خرید پوشک بچه :

 

  1. قبل از خرید پوشک به نیازخود توجه کنید.و بودجه خود را بررسی کنید زیرا هر ماه تقریبا دوبسته کامل پوشک لازم دارید و این ماجرا تا ۲ و یا ۳ سالگی فزندتان ادامه دارد.
  2. تا زمانی که از مارک و برندی راضی نبودید از خریدن تعداد زیاد پوشک با آن مارک  خودداری کنید.